FIKIH

BİSMİLLAHİRRAHMANİRRAHİM
 EZANIN FAZİLETİ

Hamd alemleri yaratan yaşatan koruyan rızıklandıran Alla(cc) a Selam onun son peygamberi ve alemlere rahmet olarak gönderdiği habibi resulu Muhammed (SAV) Ve tüm peygamberlerine ve onların al ve ashabına ve Allah(cc) ın tek ilah olduğuna ve Hz Muhammed(sav) in onun kulu ve son peygamberi olduğuna inanaların üzerine olsun.

Siz namaza çağırdığınız vakit onu alaya alıp eğlence yerine koyuyorlar. Bu şüphesiz onların akılları ermeyen bir toplum olmalarındandır Maide suresi/58
Ey iman edenler! Cuma günü namaz için çağrı yapıldığı zaman, hemen Allah'ın zikrine koşun ve alışverişi bırakın. Eğer bilirseniz bu, sizin için daha hayırlıdır . Cuma suresi/9
Ezanın manası ve fazileti Allahu ekber:Allah(cc) büyüktür (diyerek O nu tasdik ediyoruz)Eşhedu enlailahe illallah:Allah(cc)dan başka ilah olmadığına şahitlik ederim(diyerek şirkten kurtulmuş ve yalnızca Allah(cc)birliğini tasdik etmiş oluyoruz)Eşhedu enne Muhammedun Resulullah:Hz.Muhammedin Allah(cc)ın peygamberi olduğuna şahitlik edrim(diyerek hem Muhammed(sav)hemde Allah(cc)gönderdiği tüm peygamberleride tasdik etmiş oluyoruz.Hayye alessalah:
Buyurun namaza :(diyerekte ancak resulullah efendimiz sayesinde kutuluşa erbileceğimizi tasdik etmiş oluyoruz.)Hayye alel felah: Buyurun kurtuluşa:(diyerek kurtuluşa davet edliyoruz bununda ancak namazla olacağına inanmış oluruz)Allahu ekber: diyerek Allah(cc)büyüklüğünü tasdik ediyoruz La ilahe illallah diyerek :Allah(cc)dan başka ilah olmadığını tasdik ediyoruz.
Sahihi buhari terc/358
Ebu Hureyre (ra)dan
Resulullah(sav) efendimiz buyurdu ki :Namaz için nida edildiği vakit şeytan ezanı işitmemek için (yahut ezanı duymayacak yere kadar yahud duymayayım diye telaşlanarak kaçar ezan bitince yine vesvese vermek için gelir
Sahihi buhari terc/360

Ebu Said el Hudri (r.a.) dan Resulullah (sav) Ezanı duyduğunuzda müezzinin söylediği gibi sizde söyleyiniz.buyurmuşlardır.(Ömer bin Hattap (ra)dan herkim bunu kalbinden ihlasla söylerse Cennete dahil olur demişdir)
Bu babda Ebu Rafi,Ebu Hureyre,Ümmü Habibe,Abdullah bin.Amr,Abdullah bin Rabia,Hz.Aişe,Muaz bin Enes. Ebu Saidin hadisi hasen ve sahihtir.
Süneni tirmizi ezan babları/154-208 Hadis,müttefekun aleyhtir. Riyazüssalihin/1040

Ebu Said bin Ebu Vakkas dan rivayet edilmiştir: Hz.Peygamber (sav) "Kim müezzini işittiğinde Eşheduenne la ilahe illallahu vahdehu la şerike lehu ve enne Muhammeden abduhu ve Resuluhu,ve raziyetu billahi Rabben,ve bi Muhameden Resulen ve bil islami dinen" derse günahları bağışlanır.
Anlamı:Bende Allah(cc)dan başka ilah olmadığına Allah(cc) birliğine ve şeriki (benzeri)bulunmadığına Hz. Muhammedin onun kulu ve Resulu olduğuna şahadet ederim.Allah(cc) Rabb Muhammedi Resul İslamı din olarak kabul ettim.

Bu hadis hasen sahihtir
Süneni tirmizi ezan babları/156-210 Riyazüssalihin/1042


Cabir bin Abdullah (r.a.) rivayet edilmiştir.Dedi ki: Resullulah (s.a.v) şöyle buyurdu:" Allahumme Rabbe Hazihid-Da-veti-t-Tammeti ve-s-Salati-l Kaimeti ,ati Muhammeden el-Vesilete ve-l-Fazilete veb-ashu Makamen Mahmuden ellezi vaattehu
Riyazüssalihin 1042 Sahihi buhari/365
Anlamı:Şu tastamam çağrının ve kılınacak olan namzın Rabbi olan Allah(cc)ım Muhammede vesileyi ve fazileti ver Kendisine söz verdiğin makamı mahmud üzere kendisini kıyamette dirilt. Derse bu kimseye kıyamette şefaatim(Ona reygan olur) gerçekleşir.
Cabir bin Abdullah(ra)Muhammed bin El Münkeridin rivayetinden olarak sahih hasen garibdir Bu hadisi Şuayb bin Ebi Hamza'dan başka rivayet eden bilmiyoruz Ebu hamzanın ismi Dinardır) bu hadisi şerife günümüzde ilaveler yapılmışdır hadisi şerifin aslı bu şekildedir.
Süneni tirmizi ezan babları/157-211 Sahihi buhari terc/365
Gecenin bir kısmında da uyanarak sana mahsus fazla bir ibadet olmak üzere teheccüd namazı kıl ki, Rabbin seni Makam-ı Mahmud'a ulaştırsın.(ulaştırması kesindir)

 İsra suresi/79

(Ey Muhammed!) Seni ancak âlemlere rahmet olarak gönderdik

Enbiya suresi/107
Bu ayeti kerimde yüce mevlam yaratılmışların hepsine rahmet olarak Hz. Muhammed (sav)gönderdiğini ifade ederek onun en fazileti en yüksek derecenin sahibi ve şefaatçiden de öte rahmet edecek bi peygamber olduğunu bildiriyor.Ona böyle dua etmek bu ayete inanmamak olur.dikkat!!!!
İsra suresi nüzul sırasına göre Enbiya suresinden öncedir Enbiya suresinin yüz yedinci ayeti kerimesi geldikten sonra makamı mahmud kesinleşmişdir.Rahmetenlil alemin olduğundan şüphesi olanlar bu şekilde duaya devem etsinler.Zaten biz aciz ve günahkarların duasına Peygamber efendimizin ihtiyacı da yoktur.
Daha doğrusu, bizlerin yüce Peygamberimizin şefaatine ihtiyacımız vardır. Bizlere ondan şefaat dilemek için dua etmemizi tavsiye yerine ona dua ettirenlerin asıl amaçları nedir?.Hangi ümmetin peygamberinin dercesinden faziletinden ve şefaatinden şüphe si vardırki bizim olsun.Bunların gayesi Eğer gerçekten Resulullah efendimizi yüceltmek olsa ve müslümanların sevab kazanması olsa zayıf bir hadise göre değil müttefikun ileyh olan hadislere uyarak dua etmemizi isterlerdi.

Ayrıca yine aynı guruplar elleri birleştirerek ümmet içinde ihtilaf tan ve fitneden kaçınmayarak samimiyetsizliklerini açıkça ortaya koymuşlardır.Dua ile ilgili el açma konusundada Resulullah efendimizin ellerini birleştirdiğine dair tek bir hadisi şerif bulunmamaktadır.Kendilerine hatırlatıldığındada fitne çıkarıyorsun diyerek kendi fitnelerini örtmek için suçlamaktanda kaçınmıyorlar.Allah(cc) hidayet versin.
Dinler ittifakı ve dinler arası diyaloğ propagandalarını da düşününce gayelerinin gerçekten Resulullah efendimizi yüceltmek olmayıp sanki faziletsiz derecesiz ve şefaati olmayan bir Peygamber imajı vermeye çalıştıklarını düşünmek ten insan kendini alı koyamıyor.
Bir gayri müslim bu şekilde dua edildiğini duyar ise ne der? sizler kendinizi çok mu ulvi görüyorsunuz ki Peygamber efendimize dua ederek, duanızla Onun fazilet, derece ve şefaat makamına ulaştırılmasını istiyorusnuz? Dahası var,peygambersiz din isteyenlerede dolaylı olarak hüccet veriyorlar.Peygamber efendimizin şefaatini kabul etmeyenler bu hadisi delil olarak görüyorlar.İşte ilim adına islam adına yaptıkları hizmet.Zamanımıza kadar gelmiş geçmiş alimler sanki bu hadisi şerifi bilmiyorlardıda bunlar daha alim ya onlar biliyorlar.
En ilginç ve üzücü olansa ne yazıkki alim olanlarında susmaları ve zelleye ortak olmalarıdır. Allah(cc)cümlemizi zelleden munafıkların hükmünü kabulden ve bilgisine güvenerek yanlış hükümler vermekten korusun
                   esrari/2012

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.